Pozycjonowanie stron w roku 2015 - nowe trendy

 Strona główna / Nowoczesne pozycjonowanie / Pozycjonowanie stron w roku 2015 - nowe trendy

Pozycjonowanie stron w roku 2015 - nowe trendy

nowe techniki pozycjonowaniaSieć dostarcza nam wielu informacji odnoszących się do przewidywania trendów modowych, tych, które są związane ze sztuką, trendów technologicznych, a nawet politycznych. Czy jednak możliwe jest prognozowanie, jak zmieniać się będzie pozycjonowanie stron internetowych? Oczywiście, mamy do czynienia z branżą dynamiczną, która musi błyskawicznie reagować na pojawiające się nagle zmiany, nie da się jednak ukryć, że pewne przewidywania mogą doczekać się potwierdzenia. Aby zrozumieć specyfikę problemu, warto zapoznać się z pewnymi zagadnieniami związanymi bezpośrednio z przeszłością pozycjonowania. Szczególnie interesująca wydaje się w tym kontekście analiza zmian, do jakich doszło w minionym roku. Samo Google nie ułatwiało życia tym pozycjonerom, którzy wykazywali się nadmiernym przywiązaniem do przyjmowanych przez siebie strategii, kilkakrotnie mieliśmy więc do czynienia z takimi zmianami w algorytmach, które wymuszały również zmiany w sposobie pozycjonowania. Tu najwięcej zmian wprowadził algorytm Panda oraz Pingwin. Okazało się, że konieczne stało się przywiązywanie większej uwagi do znajdujących się na stronie treści. Okazało się również, że stosowanie nieuczciwych technik było coraz bardziej nieopłacalne, a osoby decydujące się na taki krok musiały liczyć się z tym, że Google dotkliwie ukarze je za łamanie regulaminu.

Rok 2014 był też tym, w którym użytkownicy musieli rozstać się z kilkoma funkcjami charakterystycznymi dla wyszukiwarki Google. W niepamięć odeszło między innymi oznaczenie zdjęciem przy wyróżnianiu autorstwa. Pojawiły się też nowe rozwiązania takie, jak choćby możliwość sprawdzenia własnego adresu IP, wyszukiwanie lotów oraz możliwość analizowania notowań giełdowych. Dzięki temu znacząco zmieniła się ilość odwiedzin na stronach oferujących tego rodzaju informacje. Nowym trendem jest też premiowanie przez Google tych stron, których właściciele dbają o wprowadzenie wersji mobilnej. Jest to ukłon w stronę klientów, pozycjonowanie strony w SEO może się jednak skomplikować, jeśli się na to nie zdecydujemy. Google planuje oznaczać w wynikach wyszukiwania, czy dana strona jest przyjazna użytkownikom urządzeń mobilnych, a nietrudno się domyślić, że takie oznaczenie może mieć wpływ na gotowość jej odwiedzenia albo rezygnację z podobnego zamiaru.

Ważne jest również, aby strona mobilna posiadała odpowiednie przekierowanie, musi ono bowiem prowadzić do mobilnych podstron, a nie do pełnej wersji. Sporą nowością może okazać się też możliwość wewnętrznego przeszukania strony jeszcze z poziomu wyszukiwarki. W tym celu ma pojawić się dodatkowy, rozbudowany boks. Wiele wskazuje też na to, że stronom internetowym zaczną przeszkadzać animacje wykonane w technologii Flash. Ma to pewien związek z zainteresowaniem wersjami mobilnymi stron internetowych, okazuje się bowiem, że wiele urządzeń różnych marek nie ma możliwości obsługi tego formatu. Ceniony jest też protokół HTTPS. Nie można też zapominać o tym, że strona musi być oparta o aktualne oprogramowanie, CMS staje się bowiem coraz bardziej łakomym kąskiem dla hakerów.