Nowe trendy w pozycjonowaniu?

 Strona główna / Nowoczesne pozycjonowanie / Nowe trendy w pozycjonowaniu?

Nowe trendy w pozycjonowaniu?

Content marketingContent marketing to zbiór rozwiązań o rosnącym znaczeniu, nie da się więc ukryć, że nie można już liczyć na jego skuteczność nie poświęcając mu uwagi. Link building to rozwiązanie przyszłości, rok 2015 należy zaś bez wątpienia do linkearingu, który, podobnie, jak ma to miejsce w przypadku innych działań z zakresu SEO, nie powinien być postrzegany jako rozwiązanie bezmyślne. Zdobycie linku na ogół nie jest tanie, charakteryzuje się jednak dużą skutecznością. Wiele wskazuje też na to, że w tym roku ostatecznie poznikają z rynku te firmy, które oferują „gwarancję TOP10” za niewielką cenę. Wiele wskazuje na to, że w tym roku do Polski dotrze w końcu Gołąb. W tym przypadku mowa o Pigeonie, a więc o zeszłorocznej aktualizacji, którą firma Google wprowadziła z myślą o anglojęzycznym Internecie. Nawet zresztą, jeśli do pojawienia się Gołębia pozostało kilka miesięcy, wiele wskazuje na to, że do jego przybycia należy się dobrze przygotować.

Gołąb wpływa na to, że wyniki wyszukiwania są dobierane w oparciu o naszą aktualną lokalizację. Przykładowo, Google domyśla się, że osoba poszukująca kebaba dąży do tego, aby smaczne danie znajdowało się w jej najbliższej okolicy. Można więc oczekiwać, że serpy, a więc wyniki wyszukiwania, zostaną wywrócone do góry nogami zwłaszcza, jeśli dotyczą one sklepów lub innych punktów usługowych.

Innym zagadnieniem o rosnącym znaczeniu dla branży SEO jest UX. Oznacza to, że Google już wkrótce może zacząć analizować Pigeonczynniki behawioralne. Warto się więc zastanowić nad tym, czy dopracowana zawartość nadal będzie zachęcała do odwiedzenia strony, skoro ta ostatnia ładuje się niemiłosiernie długo? Czy ma sens zachęcać czytelnika do odwiedzenia strony, która zawiera odpowiedź na jego pytanie, umieszcza ją jednak na samym dole? Oczywiście, w świecie technologii przewidywanie trendów na przyszły rok jest zadaniem bardzo trudnym, gdy zaś mówimy o tendencjach długookresowych, nie możemy nie zgodzić się z tym, że jest to zadanie niemal niewykonalne. Zawsze jednak można starać się wywnioskować, co może na nas czekać. Jedno z ciekawszych przewidywań dotyczy roku 2018 i zakłada, że będzie on rokiem mobile, wtedy bowiem po raz pierwszy udział z ruchu urządzeń mobilnych ma być większy od tego, jaki generują urządzenia stacjonarne. Do niedawna mówiło się o tym, aby nie ignorować ruchu mobilnego, tymczasem za pięć lat będzie on naszym priorytetem.