Fakty i mity dotyczące pozycjonowania

 Strona główna / Skuteczny Content marketing / Fakty i mity dotyczące pozycjonowania

Fakty i mity dotyczące pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowychPozycjonowanie stron internetowych, tak samo, jak inne zasady marketingu internetowego, jest zagadnieniem, które często ulega przeobrażeniom. Co więcej, niejednokrotnie mamy do czynienia ze zmianami na tyle radykalnymi, że niekiedy nadążenie za nimi jest wyjątkowo trudne. Dość często zadaje się więc pytanie o to, czy pozycjonowanie stron www jest jeszcze opłacalne. Zamiast odpowiedzi logiczne wydaje się jednak zadanie w takim momencie innego pytania. Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie?

Okazuje się, że choć zagadnienie to ma już przynajmniej dwudziestoletnią historię, wielu klientów ma tendencję do wyciągania błędnych wniosków na jego temat. Niemała jest w tym zasługa samych agencji SEO, która często oferuje skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie strony internetowej powołując się na współpracę z Google. Taka rekomendacja kusi, choć kryje się w niej przynajmniej kilka pułapek. Samo pozycjonowanie najczęściej definiuje się jak działanie świadome i celowe, które prowadzi do manipulowania wynikami wyszukiwania prezentowanymi przez wyszukiwarkę. Już na tym etapie pojawiają się pierwsze problemy, w samym swoim założeniu pozycjonowanie stron www jest bowiem niezgodne ze wskazówkami jakościowymi przygotowanymi przez Google. Łamanie takich wskazówek zawsze jest przy tym działaniem, nad którego sensem warto się zastanowić. Firma, która decyduje się na taki krok musi się bowiem liczyć z tym, że spotkają ją kary nałożone przez pracowników Google, a wraz z nimi istotne obniżenie rankingu strony w wynikach wyszukiwania. Kolejnym problemem jest przekonywanie klientów przez niektóre firmy, że posiadają one wystawiony przez Google certyfikat na pozycjonowanie. Już sama taka deklaracja powinna być sygnałem świadczącym o tym, że współpraca jest bezcelowa, Google nie wystawia bowiem tego rodzaju certyfikatów. Wystawia jedynie certyfikaty AdWords, należy jednak liczyć się z tym, że nie mają one wpływu na wyniki organiczne. Również samo bezpieczne pozycjonowanie jest terminem dość kuriozalnym, zwłaszcza w kontekście najnowszych algorytmów.